12 nov. 2012

Tråkig måndag men glad Sofie

Tråkig var föreläsningen, det är så synd när det dom pratar om egentligen skulle kunna vara så intressant. Men så ställer dom sig där med sina entoniga, stakande röster och läser direkt från powerpointen och man blir bara så besviken att man inte orkar lyssna alls. Så sitter man bara där och sover tills man blir skiträdd när föreläsaren råkar göra något med micken som gör att det smäller ashögt i högtalarna och alla som somnar vaknar. Tror hon gjorde det med mening den lömske kvinnan. Den andra höjdpunkten på föreläsningen var när någon började kolla på nyheterna på sin dator och hade ljudet bara liiite för högt. Alla i hela salen hörde. It was hilarious! Sen var det slut och inte mycket fick man ut av de två timmarna, snälla universitetet, börja prestera lite bättre någon gång, plz? Jag gick hem.

Hemma har det blivit lunch, pizza från igår avnjuten tillsammans med ett avsnitt ifrån Naruto Shippuden, mycket trevligt. Och nu har jag pluggat några timmar, läst lite kurs litteratur och blivit allmänt  förvirrad över instuderingsfrågorna. Så, All in all. Allt är precis som vanligt.

Nu funderar jag på att åka till ICA-maxi, bara för att jag kan liksom. Det beror på om jag orkar såklart. Det är btw mörkt här nu. Nästintill kolsvart ute.. Uuuhh :'(

Böcker, böcker, böcker. Synd att det är den tråkiga sorten.

Sofie är glad ändå! 



1 kommentar: