8 nov. 2012

Lev varje dag som om det var den sista

Läste om en av mina favoritböcker igår, Jag saknar dig, jag saknar dig av Peter Pohl och Kinna Gieth. Det är en av de starkaste böcker jag har läst och gråter mig igenom den varje gång. Nu kanske ni tänker att vad är det för bra med det, men alltså, den är inte bara sorglig, den är gripande, komisk, träffsäker och handlar mest av allt om gränslös kärlek.

http://www.bokus.com/bok/9789129680409/jag-saknar-dig-jag-saknar-dig/

Den fick mig som alltid att börja fundera kring döden och som alltid kommer jag fram till att det viktigaste är att man verkligen lever varje dag som om det var den sista. Inte som att man måste skynda sig att uppnå alla mål man har i livet, det går ju inte. Men som att man inte ska känna att man gör något man verkligen skulle ångra om det var för sent att ställa till rätta igen. Såklart framför allt i sina relationer. Jag tycker att det värsta som skulle kunna hända, det är inte om jag själv dör, utan om någon jag älskar dör. Om jag då utöver det skulle bråkat det sista jag gjorde med personen skulle jag aldrig komma över det.

Så alltså, Berätta för dem ni älskar att ni gör det, hellre en gång för mycket. För vi kan aldrig veta vad som kommer hända runt hörnet.



(Hej Pappa, Jag älskar dig<3)
(Hej Mamma, Jag älskar dig med<3)



1 kommentar:

  1. Älskar och saknar dig jättemycket. Kloka ord, ta hand om dig. Kram P

    SvaraRadera