21 nov. 2012

Mina top 10 serier

Blubb.

Idaaaag. Känner jag min flummig. Eller just nu i alla fall. Har inget vettigt att skriva om, för jag har inte gjort något vettigt idag. Kan göra en lista på mina favvo serier. Top 10 låter väl bra? Blir blandat "riktiga" och anime.

1. The Big Bang Theory 
Har sett alla avsnitt som kommit ut, de flesta mer än en och två gånger. Älskart!




2. Pretty Little Liars
Highschool drama kryddat med lite extra spänning, väldigt bra, snygga skådespelare både på kvinnliga och manliga sidan, och mycket snygga kläder! 


3. Skip Beat!
Anime om en tjej som vill bli kändis, väldigt roligt och träffsäkert om kärlek och svartsjuka osv. Jag har en crusch på Ren, han till vänster, han är bäst!





4. K-ON
Kan nog vara den sötaste serie som finns, så underbara karaktärer som man bara älskar. Verkligen en Feel-good serie.

5. Naruto + Naruto Shippuden 
Action, spänning, krig, vänskap, kärlek, svartsjuka, kämparglöd. Den här serien har verkligen lite av allt. Skön avkoppling även fast vissa avsnitt är så spännande att det inte blir så avkopplande.



6. House
Alla älskar Dr. House, Tycker det är synd att dom la ner, samtidigt började det väl bli lite tjatigt. Tycker han är cool i alla fall, kanske inte en så bra förebild men annars så. 


7. Nana
Handlar om två väldigt olika tjejer med samma namn, Nana, som båda flyttar till en ny stad för att börja om och de blir oväntat vänner. Mycket fin serie om kärlek, vänskap och drömmar. 



8. The Lying Game
Spännande om att hitta sina rötter. Två tvillingar som separerades vid födseln finner varandra och byter plats för att den ena vill undersöka deras bakgrund närmre. Sen blir det en massa drama runt det!


9. How I met your mother
Vet väl de flesta vad det är, tycker den är skön och avkopplande att titta på. Gillar karaktärerna och problemen de får tampas med. 


10. Life
En bra serie som tyvärr inte blev så stor så de la ner den innan bakgrundshistorien hann avslutas. Handlar om en kommissarie som är lite egen men väldigt duktig på att lösa brott. 


Borde kanske haft med vänner egentligen också, men känner att jag sett på tok för få avsnitt av den serien. Måste se om jag kan låna boxen av någon som är ett fan och se den från början!

Blev långt men jag hade kul i alla fall! :)




1 kommentar:

  1. vi får ladda ner de när du kommer till uppsala <3 /mattias

    SvaraRadera