8 nov. 2012

Full fart i alla riktningar!

Oj oj, vilket tempo det känns som om det har varit de senaste dagarna, eller a, ända tills jag kommer hem och sätter mig ner vid datorn för då händer inte mycket kan jag lova. Har varit helt slut när jag kommit hem de här dagarna, har inte riktigt lyckats ta igen sömnen från i tisdags och det känns i kroppen men framför allt i knoppen.

Jobbet i tisdags gick bra, var väldigt kul att vara tillbaka på förskola (hade prao på en förskola i 8an). Inte för att det är ett yrkesval för mig, men sådär ibland är det helt lagom. Har stor respekt för de pedagoger som som jobbar fulltid med det, fullt upp är det minsta man kan säga om deras dagar.

Igår gick också bra men var inte riktigt lika kul, vi hade Case-övning på universitetet, skulle diskutera och försöka "lösa" ett moraliskt problem hämtat ur verkligheten. Var intressant och så men väldigt svårt och vi var alla rätt trötta så blev lite flummigt till och från. Men men, vi lyckades få in en bra text i tid så då är man ändå nöjd!

Idag står det föreläsning först på schemat, nytt moment som handlar om individen i klassrummet, kön, etnicitet, läggning osv osv. Tror det kommer bli mycket intressant! :)
Sedan är det mer vikarejobb som väntar, ska iväg så snart föreläsningen är slut (kanske lite tidigare) mot en skola och agera matte-lärare i två 6or. Ska bli skoj! Sen får vi se var jag trycker in lunchen men det är ett senare problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar