15 sep. 2012

Pizza mys

Kände att det har blivit lite bakisdag av denna lördag, jag som skulle hinna så mycket.. Det är som vanligt. Tänkte i alla fall att jag då skulle avsluta dagen riktigt mysigt med pizza och en bra film så tar reda på var närmsta pizzeria är och cyklar dit glad i hågen (och ganska hungrig). Väl där beställer jag min vanliga pizza (skinka, ananas, banan, curry, räkor) och får veta att jag kommer få vänta 50 min på min pizza! 50 minuter! Det är ju dubbelt så lång tid som man vanligen får vänta, shit populäraste pizza stället i stan liksom. Beställer pizzasallad också och nr jag ska betala kommer nästa chock. De tar inte kort. En pizzeria 5 min från centralaste Umeå som har en väntetid på 50 min TAR INTE KORT. Fattar det inte, alltså jag säger bara, Endast i Norrland, kära läsare. Herregud.. Fick till sist pizza i alla fall och har nu avnjutit den, håller fortfarande på att smälta den. Sjukt mätt. Tittade på "I taket lyser stjärnorna" och grinade samtidigt som jag åt.. sorgligaste filmen.

Just nu sitter jag och skypar lite så det är myysigt. ;)

Goda pizzan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar