24 sep. 2012

En mysig helg

Helgen blev precis så trevlig och mysig som jag trodde! Körningen ner gick över förväntan så var hemma typ 12, där jag hittade lite tjejer som satt och spelade sanning och konka, skoj! Somnade nog lite sent men var uppe igen 8 för att skjutsa syster till någon manus-skrivar kurs hon skulle på ute i Wiks slott. Vi körde fel några gånger innan vi kom rätt (google maps på telefonen är inte så effektivt när man inte får fram sin position). På vägen hem körde jag en sväng till thuns och hälsade på, var roligt att träffa lite folk igen och alla i personalen tittade så förvånat på mig när jag gick omkring så det var kul. Köpte lite grejer, bland annat en ny väska, behövdes eftersom min stora svarta (som jag inte kan leva utan) håller på att falla sönder. Men har nog haft den 2,5 år så inte så konstigt kanske när det är syntet.

Resten av lördagen spenderades lugnt hemma, försökte vila lite och vara med mamma och pappa. På kvällen blev det tre rätters med färsk lax som huvudrätt, mycket gott! Sen blev det lite utgång med syster!
I stan väntade också finaste killen på mig och han var med oss på Etage tills syster tog 12 bussen hem och jag följde med hem till honom. Massor av mysigt.

Söndag blev en trött dag, buss hem, packning, sen till Arlanda och flyg tillbaka till Umeå, som faktiskt börjar kännas som hemma nu. Sov hela flygresan, så skönt. Orkade däremot inte göra så mycket mer än titta på film igår kväll så skriver idag istället. Blev inte så mycket bilder från lördagen dock, svårt att fota fint på krogen. Men en på syster på bussen kan ni få ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar