26 sep. 2012

Fixa och dona

Idag hade vi vår andra tenta, denna gång om källkritik och statistik. Den var ungefär lika svår som förra men eftersom jag tyckte det var intressantare så var jag lite bättre på det. Men jag tror att det gick helt okej i alla fall. Efter tentan gick vi i mitt lilla "studiegrupps-gäng" och fikade i ålidhems C. Väldigt trevligt fik där med goda räkmackor och chokladbollar ;). halvbra kaffe. På vägen dit hade jag hittat en frisör som jag tyckte hade ett rimligt pris på sina klippningar till skillnad från resten i Umeå så tog en drop-in tid och fixade bort allt det slitna i håret (nästan allt, jag har ju hår kvar). Klippte kanske 5 cm, och blev väldigt nöjd. Lite ovant men så är det ju alltid när man klippt sig "mycket".

Sen jag kom hem och jag faktiskt lyckats sortera lite, tänkte att jag börjar med det roligaste dvs att få in böckerna i bokhyllan och få ordning på smink och hud produkter osv. Blev faktiskt väldigt bra och känns som om jag äntligen kommer att hitta det jag letar efter. En fördel om man har bråttom vilket ju i mitt fasll är vanligt. ;) Inte för att jag kan säga att jag orkar sminka mig längre när jag ska till universitetet på föreläsning. Det är ju ändå ingen som bryr sig och skulle någon tycka att jag ser hemsk ut spelar det ju ingen roll för just nu finns det faktiskt bara en person vars åsikt faktiskt spelar roll (förutom mig själv såklart) och han tycker alltid att jag ser fantastisk ut. Mihi...

Såhär fint blev det iaf nu! Böcker <33


1 kommentar:

  1. Fint blev det. Bra gjort. Skönt att mina åsikter fortfarande är viktiga för dig och du vet att jag alltid tycker óm dig :-) <3

    SvaraRadera