5 aug. 2012

En liten blogg

Hej!

Första inlägget då! Vad ska man skriva? Det här men att blogga är ju lite knepigt och jag är inte alltid så bra på att hålla mig till saken, brukar sväva iväg.. Ha tålamod! ^^

Det här är tänkt som en blogg som mina vänner och bekanta kan läsa om de har lust att se vad jag har för mig när jag flyttar upp i västerbotten eller närmare bestämt Umeå för att plugga. Det är också för min egen skull så jag kan gå tillbaka och se vad jag tänkte nu i början och så, skoj. Sen återstår det att se om jag lyckas skriva också. Det kanske finns tusen andra saker som ägare ar roligt göra där uppe, vad vet jag?!

Men jag ska alltså flytta för er som missat det, Umeå blir det och 5 år ska jag plugga för att sen få kalla mig lärare på gymnasiet i de fantastiska ämnena svenska och engelska. Jag kommer att hyra ett rum och kök av min farmor och farfar (tekniskt sett bor jag i deras hus men ser det som att jag har egen lägenhet då jg faktiskt kommer kunna laga min mat själv!). I'm suuper exited!! Nedräkningen har iaf börjat, 18 dagar. Jag ska jobba större delen av dom så inte många lediga timmar kvar. Börjar bli lite nervös om jag ska vara ärlig med er (det är ju ingen idé att skriva om ja inte ska vara det så börjar direkt)

Första flyttlasset har redan åkt upp, men alla kläder och alla skor och lite andra prylar är fortfarande kvar här nere och får åka upp med mig. Det jobbiga är att jag kan ju inte börja packa redan nu för behöver ju kläderna och skorna, så blir till att packa mycket sista veckan. Jag skulle ju kunna planera nu vad jag ska ha på mig de 18 dagarna som är kvar och bara inte packa det men tror inte det är riktigt hållbart.

That's all för ett första inlägg, gjorde ju rätt bra ifrån mig! *stolt*

Här är första lasset packning, Pappa tyckte det var lite! (OBS motorcykeln är inte min!)



1 kommentar:

  1. Vilken bra ide gumman. Love it.... Nu kommer jag att sakna dig lite mindre. Lova att skriva mycket. Kraaaammm Pappa

    SvaraRadera