16 aug. 2012

"Tänk om den exploderar!"

Det hände något lite scary idag när jag precis slutat jobbet och skulle ta bilen hem. När jag öppnar dörren bara slår lukten av bensin mot mig och jag tänker att shit den här kan jag ju inte starta den kommer ju börja brinna eller något. Jag fick en jobbarkompis att stanna så jag inte skulle stå kvar där helt själv om inte bilen gick att starta och hon var gullig och ringde till sin pappa som kunde en del om bilar och frågade vad vi skulle göra. Så vi kollade läckor och om det luktade i motorn osv osv. Inget. Tillslut startade vi bilen, inga explosioner och åka och mötte honom. Han kunde inte heller hitta något fel förrän vi öppnade bagageutrymmet och gissa vad som låg där! Min omkullvälta bensindunk... Suck. Så mycket problem för ingenting. Men det var ju skönt att det var något som var så enkelt att fixa, vädra lite och tvätta det som fick bensin på sig så är det fint igen.

Men snacka om att jag var skraj där ett tag, haha. Nu blir det sova för mig, jobb imorn med!

Lilla bilen, du får inte skrämmas så.. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar