21 aug. 2012

Söndags!

Ni måste ha dött av nyfikenhet över att jag inte berättade vad jag gjorde i söndags! eller? x)
Jag var i alla fall och hälsade på en kompis som jag lärde känna när jag var på språkresa i Oxford i maj i år. Marcus. Han bor för tillfället i Sverige (han har bott lite överallt, så därför "för tillfället") så tänkte att det skulle vara trevligt att hälsa på honom innan jag åker upp och det blir ännu längre än vad det redan var att åka. Han bodde väldigt vackert, med havsutsikt och stooor trädgård och så vidare. Men sååå långt bort från allting kändes det som. Åtminstone om man inte har körkort, vilket han inte har, men de verkade trivas so far han, hans mamma och syster. Pappan bor i Hongkong (för tillfället) x).

Jag kan väl inte säga att vi var direkt aktiva men vi åt mysig lunch på deras brygga, vackert som f*n. Sen spelade vi lite Xbox men då somnade jag (det var inte tråkigt jag svär, men blev bara så trött!) så då gick vi på en promenad istället och kollade in slottet (!) som ligger på samma halvö som Marcus hus och som från början var någon slags sommarstuga för kungafamiljen om jag fattade det rätt. I Marcus hus hade trädgårdsmästaren bott. Det var i alla fall väldigt fint, det jag fick se av borggården och lite trädgård. Skulle inte ha något emot att bo där på somrarna.
När vi kom tillbaka från promenad var Marcus mamma och syrra hemma så då pratade vi lite med dom och sen blev det matlagning för hela slanten. Dom verkar vara väldigt intresserade av matlagning och det märktes också av resultatet, väldigt gott blev det. Sen var klockan as sent, dags att köra 1,5 timme hem igen för att sova innan jobbet måndag.

Vacker utsikt från matsalsfönstret
Marcus är duktig och dukar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar