21 okt. 2012

Mys helg

Det blev en extremt lugnt helg, förutom fredagskvällen har jag knappt lämnat huset vilket har varit rätt så skönt faktiskt. Inget jag direkt var tvungen att göra förutom en uppgift om språkinlärning som precis nu är inskickad så det känns gött! Planerna på att orka ta tag i att göra det lite mer hemtrevligt här kom inte så långt utan står kvar och stampar som planer, men tar väl tag i det snart (A). Både igår och idag har det varit mycket läsning på schemat, såg också några avsnitt Big Bang Theory (det är ju såå bra!) och såg om Northanger abbey, filmatisering av Jane Austens roman med samma titel, den är mysig. Fick lite cravings efter socker på kvällen så då blev det chokladbolls bak nere i farmors kök och lite sällskap från henne och farfar (som väl mest väntade på att jag skulle bli klar så han kunde få smaka). Väldigt mysig lördag-kväll i alla fall!

Och idag har det som sagt blivit mer läsning, lite jobb med uppgiften och fix med cykelbelysning och sånt. Det börjar ju blir riktigt mörkt här nu! Blev också en promenad ner till Ica för att handla lite grejer som saknades och hämta ut saker som jag skulle få GRATIS av Ica, bara för att de gillar mig så mycket. Fick goda cookies och chokladglass med brownie-bitar i! NOM NOM! Tänkte sätta i mig lite av den glassen nu faktiskt och sätta på en annan Jane Austen klassiker nämligen Stolthet och fördom! (Keira Knightley versionen)


Fotade farmors rosor som fortfarande blommar igår!


1 kommentar: