15 okt. 2012

Home is where all my things are?

Då var man hemma igen då. Blev en sen natt och en tidig morgon så är helt slut nu, har inte lyckats göra mycket vettigt idag iaf. Helt klart för lite energi.

Helgen kan enkelt sammanfattas med ett ord - Fantastisk. Alldeles alldeles underbar. Kort och gott. Jag är kär och det är så härligt och mysigt och sagolikt och allmänt awesome. Så nu vet ni som inte fattat det än, inte för att jag är så jättediskret annars men har kanske varit lite så här på bloggen.

Helt ärligt behövde jag verkligen den här helgen. Komma bort från allt till en välbehövlig paus i stressen över att det är tentavecka nu till massa kramar och kärlek. Jag känner mig avslappnad och lugn för tillfället, vi får väl se hur länge det håller men det är klart ovanligt och en sjukt bra start! Tack för det Mattias, mamma, pappa och syster<3

En sammanfattning av dagens händelser och tankar:
En kram, ett hejdå, ett hål i bröstet, lycklig och sorgsen om varandra
Flygplats - försenat flygplan
Fönsterplats = sova mot väggen
För miljonte gången förundras över hur vackra molnen är från ovansidan
Filosoferat över livets under och hur vackert Sverige är och att jag gillar att åka flygplan
Längtat efter att få åka lite längre bort, någonstans varmt, någonstans fint
Längtat lite mer, efter han jag lämnade kvar i Uppsala
Fått hämtning av finaste farfar och åkt hem och dött i datastolen en halvtimme innan det var dags att åka igen
Cyklat med underbara The Fray i öronen
Köpt lunch-burgare på max (godaste jag ätit tror jag)
Planerat redovisning med gruppen
Handlat mat och snabbkaffe
Ätit nyponsoppa och druckit snabbkaffe - hade varit godare med mjölk.
Läst ut ännu en Johanna Lindbäck denna gång saker som aldrig händer
Och nu sitter jag här - trött, pigg, utmattad, lycklig, ledsen, melankolisk, filosofisk, fundersam och framför allt rätt så jävla ensam. Varför känns det alltid extra tydligt när man varit helt oensam några dagar?

Ett jävligt random och på gränsen till deprimerande inlägg kan jag ju passa på att avsluta lite mer random med en tokig bild.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar