10 okt. 2012

Flitens lampa lyser (med jämna mellanrum)

Det är plugg på schemat idag också, är ju tenta igen nästa vecka, vi ska också ha vårt första riktiga seminarium vilket ska bli kul men lite läskigt! Bara att läsa, har tre böcker som jag växlar mellan just nu, den värsta är den där vi ska läsa 250 sidor på engelska om utvecklingspsykologi. Den är både tråkigt och tung, framför allt tråkig, att hålla fokus är den största utmaningen, men jag jobbar på! Något roligare är en reflektionsuppgift jag jobbar lite på emellanåt där jag ska motivera varför jag valt att plugga lärarprogrammet och vad som krävs av en bra lärare och så vidare, nyttigt att fundera över också, plus att det är super enkelt att ordbajsa in massa saker som låter bra eftersom allt är åsikter kan inget vara "fel". Skojskoj. Drog också igång Digster HITS -lista och körde party låtar för hela slanten, då blir man lite piggare och mer peppad! 

Nu är det två dagar kvar av denna arbetsvecka och sen bär det av neråt för helgen och massa mys med finaste killen och en tur hem också! Bättre kan det ju inte bli! Eller jo, ingen tenta nästa vecka, då hade det varit perfekt, men vad är det roliga med det liksom?! Man arbetar ju bäst under press! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar