5 okt. 2012

Fredagsmys

Idag var en ganska lugn/kort dag, vi hade gruppövning och diskuterade om lärare har ansvar över att förbättra elevers självkänsla eller inte. Officiellt är det ju inte så men det finns ju många fördelar med att ha ett bra självförtroende och så vidare. Det var väldigt intressant och jag kände äntligen att det fanns lite verklighetsanknytning i det vi håller på med just nu, vilket ju gör så att det känns lite mer givande att lära sig.

Efter föreläsningen blev det till att cykla hem i regnet, det har verkligen varit skit-väder idag och jag hade inte lyckats med "kläder efter väder" så var helt genomblöt när jag väl var hemma efter en tur till HemmaKväll för att låna film och en tur till IcaSuperteg för att fixa fredagsmys. Jag har fått upp värmen igen nu och känner att det ändå är ganska mysigt att sitta inne, chipspåsen är precis öppnad och bara mysa en fredag kväll som denna. Saknar lite att ha en soffa dock för det är inte riktigt lika mysigt att sitta i datastolen och min säng står för långt bort från TVn, dagens I-landsproblem. Nu blir det film! Ska se Älska mig igen, med Channing Tatum och njuta och kanske gråta lite, det får vi se ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar