20 okt. 2012

En vecka går fort

oj oj, nu var det länge sen det blev bloggat. Jag kan förklara det med att jag varit sjuk i veckan och att all annan ork (inte särskilt mycket) har fått läggas på tenta-plugg. Men igår klarades tentan av, återstår att se om den blev godkänd, och fick även tillbaka ett fint resultat på den förra tentan. Då är man nöjd! Jag och Helena firade lite med lunch buffé på stan, mumma med sushi! Passade på att käka massa ingefära eftersom att det ska hjälpa immunförsvaret osv. Sen blev det en tur till Bokia för Helena ville köpa böcker inför nästa kurs och jag kikade priser och la undan lite böcker, men det är sjukt dyrt med kurs litteratur  Helena betalade 1400 kr för sina 5 böcker, ganska sjukt. Ska försöka hitta dem begagnade istället!

Vi skiljdes åt och jag åkte hem och skypade lite några timmar för att sedan ta bussen till Helena för lite mer tenta-firande. Vi var 4 tjejer hemma hos henne och snackade om allt mellan himmel och jord, först hade vi väl planer på att gå ut eller hitta på något mer men det blev inte så och skönt var det för vi hade såå trevligt! :) Var hemma vid 1 och rätt så slut, tentor tar kål på en!

Idag blir det nog bara att slappa och kanske försöka städa till det lite finare här i lägenheten, måste ju boa in mig lite bättre, börjar bli dags kan man tycka. Läste även om en till av mina favoritböcker igår/idag: Himlen börjar här av Jandy Nelson. Alltså här ni inte läst den, gör det! Den är så bra, den liksom tar tag i en och suger in en så man inte kan sluta läsa förrän man är på sista sidan och då är man helt förstörd och lycklig och har gråtit och skrattat om vartannat. LÄS DEN!

http://www.bokus.com/bok/9789186634315/himlen-borjar-har/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar