22 jan. 2013

Hej Bloggen

Nu var det visst ett tag sen jag skrev. Först var jag hemma i Uppsala, och sen jag kom tillbaka till Umeå verkar det som om energin bara inte räckt till. Den har knappt räckt till de saker jag varit tvungen att göra. Den räcker knappt till just nu.
Jag längtar efter ljusare tider, längre och varmare dagar, mer sol och de första tussilagosarna. Mest av allt längtar jag efter min älskade nere i Sävja.

Jag har precis sett en super bra/mysig/underbar/fantastisk film för andra gången och känner mig lite lätt känslosam och så. Bara så ni vet bakgrunden till texten liksom. Filmen heter det inte så smidiga namnet The perks of being a wallflower. Emma Watson (Hermione) är med i den och hon är fantastisk, och så vacker!

Igår började vårterminen. Terminerna på universitetet är lite konstiga, tydligen är tiden efter jul längre än den innan så de jämnar ut de lite genom att låta julterminen vara halva januari också. Ganska knasigt. Nu har vi i stora gruppen splittrats och börjat läsa våra ingångsämnen, jag läser svenska. Hittills känns det mest jobbigt att behöva lära sig ett nytt system, en ny institution och nya saker överhuvudtaget. Men det är nog bara för att jag inte har någon energi. Och kanske också för att lärarna har en grym förmåga att få allt att låta sjukt mycket svårare än vad det i slutändan visar sig vara, varför de gör detta är för mig främmande, kanske för att skrämma upp stressade små studenter som mig och få mig att börja på allt mycket tidigare. Men vad vet jag.

Jag är lite sugen på att göra något galet, men tyvärr har jag för dålig fantasi för att hitta på något riktigt bra så jag blir nog sittande här framför min dator en stund till innan jag stupar i säng.

Ska föröka börja skriva igen, men jag lovar inget, och det finns en viss risk att inläggen fortsätter vara såhär flummiga och osammanhängande. But I really don't care! :)




1 kommentar:

  1. hej gumman, jag saknar dina inlägg och hopaps du får massor av energi nu när våren närmar sig. Du är så välkommen hem sen. Kram P

    SvaraRadera