28 jan. 2013

Sömn?

Är det ingen som vill svara på gåtan? Ingen som ens är liiite nyfiken? :O Kom igen nu och gissa!

Med det sagt vill jag säga att natten har varit hemsk. Först kunde jag inte somna för jag har tydligen gått och blivit överkänslig mot koffeinet i colan. Så var as pigg till typ 1 då jag däckade. Men sen har det också blåst här heeeela natten och det har låtit jättekonstigt. I mitt halvsovande tillstånd har jag tyckt att det låtit som vatten som droppat på taket men när jag tillslut släpade mig upp för att kolla vad det var va det ett snöre till markisen som sitter ovanför min balkong. Så störande! Så vid halv 8 fick jag bort den och kunde sova utan störningar åtminstone en timme inatt. Yaaayy..

Sitter just nu (eller ja inte just nu för jag tog en bloggpaus) och skriver på en uppgift till svenskan, Min språksociologiska skolgång. Dialekter, svårigheter, skillnader mellan kön osv. Vi ska skriva 10 000 tecken (med blanksteg) och jag känner bara att va? Vad är det jag ska skriva om? Har aldrig funderat något över det, har ingen speciell dialekt förutom  mös, tröck och böt, har alltid haft lätt för språket i skolan osv. Vad vill de att jag ska fylla alla sidor med?? Har fått ihop ca 5000 tecken nu, så är halvklar då. Men det kommer bli mycket ordbajs för att få ihop det.

Ska helt enkelt fortsätta nu! x)

4 kommentarer:

  1. Hej, försöker mig på en gissning; natt, dag och skymning. Kämpa min duktiga tjej. Kram P

    SvaraRadera
  2. Kom på för nån dag sen att tröck säger jag med hihi:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du alltid gjort de eller gör du de nu pga mig? :p är jag en dålig influens? :O

      Radera
    2. Haha naae, jag tror att jag brukar säga det, bara att jag inte använder ordet så ofta, det känns naturligare för mig att säga tröck, fast inte de andra som du använder som böt och mös ;)

      Radera