27 jan. 2013

Att göra det man måste eller att göra något annat?

Hur kommer det sig att allt det där som man inte måste göra alltid är så mycket roligare att göra? Till exempel att titta på dem där gamla html och css filerna du jobbade med för ett år sen och inte riktigt fick till, Ja det är en bra grej att göra istället för att läsa det som måste läsas eller kanske städa lite på golvet eller så?!

Ja.. suck. Jag lär mig då aldrig. Men roligt var det och jag lyckades faktiskt lösa några av problemen jag hade då, då blir man ju lite nöjd sådär. 

Idag har jag ändå varit en duktig student och läst en hel del, tagit en promenad i det mulna men milda vädret och ätit bra och regelbundet (bortsett från colan som blev dricka till middagen då, men det finns ju en gräns för hur nyttig man kan vara en söndagskväll!).

Imorse läste jag också klart boken jag citerade igår, Momo av Michael Ende. Det var väääldigt bra faktiskt, trots att det är en barnbok (lånad på barnavdelningen på bibblan), så fanns det ett djup och en fin mening i historian och jag blev riktigt fäst vid huvudpersonen, lilla Momo som ni såg på bilden i förra inlägget. Jag skulle heller inte ha något emot att ha hennes sköldpadda som kompis för den kan se en halvtimme in i framtiden och det skulle ju kunna vara ganska praktiskt. :) Jag kan varmt rekommendera den här boken till...jaa... alla egentligen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar