24 jan. 2013

En lite bättre dag

Idag har varit en lite bättre dag, med det menar jag framför allt en lite piggare dag. Jag sov även inatt sjukt länge, ca 10 timmar, vilket var skönt. Tror jag ska gå till läkarn och se om jag saknar något viktigt ämne i kroppen som gör att jag är trött hela tiden, så jag kanske kan bli lite piggare utan att sova bort halva dygnen.

Jag har iaf ägnat mig åt plugg idag, läsning mestadels. Har även haft ett litet möte med min grupp och hur vi ska lägga upp de två grejer vi ska fixa tillsammans. Vi kom inte så långt på själva arbetet med bestämde vad vi skulle fokusera på och när vi ska ses igen och vad som ska vara gjort till dess. Så det var bra!

Sen blev de en promenad till stan med en av gruppmedlemmarna för lite in handling av några viktiga böcker. Äntligen känner jag min som en svensklärare när jag får köpa böcker med titlar som Funktionell svensk grammatik och Språkriktighetsboken. Det är najs!! Kan dock inte komma överens med det faktum att det är svensklärare jag ska bli och inte svenskalärare. tycker det låter fånigt, jag ska ju undervisa i svenska och visst jag kommer vara en lärare i sverige som är svensk men aja, någon har väl bestämd hur det ska vara.

Nu blir det dejt med kudden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar